lunes, 28 de septiembre de 2009

SANT SEBASTIÀ 1997-2009

Amb en Miquel Casadevall, Xavier Bassols, Gabi Descarrega i Jordi Rosell, abans de la Marató
12 anys després de la meva primera participació a la marató de Sant Sebastià, aquest any tornaré a anar-hi, en la que serà la meva 5à participació en aquesta cursa. I logicament, toca recordar la edició del 97, doncs si bé en ella vaig fer la meva segona millor al meu historial, reconeg que de moment la recordo com la millor marató de les que he corregut. El motiu, sencill, el ritme endiablat que vaig portar, fins al kilometre 39, en que anava a un temps final de 2h50'... just abans de que es pugues el bessó de la cama.
Com veureu més avall a la estadística, pràcticament els primers 35 kilometres, a un ritme clavat de 4'/km, tirant d'un grup de més de 15 corredors, pràcticament sense cap relleu, i sentint que aquell era el meu gran dia, per just al pasar per el tunel de la platja de la Concha, a escasos 3 kilometres de l'arribada, haber de parar en sec durant una estona, i mentres tots els companys marxaven, veure com s'escapava el gran somni. Tot i això, va sortir un temps final de 3h1'02", que en aquells moments suposava el meu record personal.
I per aquest any, he recuperat les 13 setmanes d'entrenament que en van portar al estat de forma en aquella edició, un planing amb acumulació de kilometres, que em serviran de guia per la edició de aquest 2009 (com veieu, l'objectiu, si tot va bé, després de moltes maratons turístiques,esta clarissim, intentar baixar de nou de les 3 hores...), i en les que destaquen 2 setmanes per sobre dels 100 kilometres, les uniques a la meva vida en que he superat aquest kilometratge. El total van ser 946,3km, a una mitja de casi 73 kms setmanals, i un pes el dia de la marató per sota dels 67 kilos, que tampoc he repetit mai. Per arrodonir la pinta de maratonià, com veureu a la foto, vaig seguir la tàctica Martin Fiz, afeitar-me per ultim cop el diumenge abans...
Ara us deixo la estadística de aquell any, comparada ja amb les primeres 4 setmanes de entrenament de aquest:
Setmana 1997 2009
13: 60 66,7
12: 73 133,1 63 129,7
11: 45 178,1 85,8 215,5
10: 60 238,1 88 293,5
9: 70
8: 106
7: 73
6: 83
5: 61
4: 62
3: 101
2: 70
1: 82,2 (inclosa la marató)
Temps de pas del any 1997:
k-5: 20'20"
k-10: 40'40" (20'20")
k-15: 1h0'55" (20'14")
k-20: 1h20'44" (19'48")
k-25: 1h40'22" (19'38")
k-30: 2h0'19" (19'57")
k-35: 2h22'10" (21'58")
k-40: 2h50'40" (28'30")
k-42: 3h1'02" (10'21")
I per finalitzar les estadístiques, els temps de les 4 edicions que he corregut a Sant Sebastià:
1997: 3h1'02 1998: 3h5'33" 1999: 3h8'25" 2002: 3h1'54"



Arribant a meta, amb la frustració momentanea de no haver assolit l'objectiu, però amb el record etern de una magnífica cursa.

I per finalitzar l'escrit d'aquesta setmana, us deixo una foto de 2 amics gironins que van correr el passat 15 d'agost, la prova de distància ironman segurament més dura del mon, l'Embrunman, amb pujada al temible col d'Izoard, amb més 2.000 metres d'alçada, a més dels moltissims ports petits que hi ha al recorregut. FELICITATS A TOTS 2



En Xavi Xargayó (d'esquena) i en Xavi Bassols, adalt del col del Izoard, agafant l'avituallament.

8 comentarios:

tri-famili dijo...

Quina foto més autentica, " 3 GRANS DEL ULTRA-FONS DE GIRONA I MESTRES DEL TRIATLO" que encara esteu donant "guerra",
I jo tinc la sort de coneixer!!!!
SANT SEBASTIÀ ENS ESPERA EL NOVENBRE!
SALUT I KM

YAGO dijo...

estic convençut de que aconseguiras l'objectiu.
anims, salut i kilometres.

Anónimo dijo...

De sobres lograràs el teu objectiu......aquest any entrenes de veritat.
Quim

lluis dijo...

hola soc en lluis, suposo que no hem recordes, vaig venir a l' aquatlo per la s. de ret.volia fer-te una pregunta: quina es la millor marato europea per correr? ( d' ara fins l' estiu) moltes gracies!!!!

Ironxevi dijo...

Hola Lluis, la pregunta no és facil, sempre depen de si busques una marató per fer una bona marca, o una que sigui bona i puguis fer turisme. De les que he fet per aquestes dates, et comento:
Roma (21/3): Posibilitat d'anar amb Ryanair, bona per fer turisme, hi ha molta historia, i el circuit, hi ha un tram que surt per una autovia, i el final és tot centric,això si, amb llambordes. Uns 12.000 corredors, crec
Paris (11/4): la millor relació calitat/preu, viatge amb Ryanair, la ciutat també molt bona, i 35.000 corredors, mira d'agafar dorsal de 3h15', el més baix sense acreditació. Solen tancar inscripcions al novembre.
Londres (25/4): L'unica pega... has d'anar amb viatge oficial, però sencillament, de les grans, per mi la millor. Hi ha public desde el primer metre fins al ultim, i visites tot Londres, te entre 35.000 i 40.000 corredors, i la ciutat, també val la pena.
Venecia (octubre), suposo que ja esta tancada, també és una gran opció si vos per un altre anys, una pasada els ultims 14 ponts, numerats en decreixent, i sobretot el que monten davant la plaça sant marco, al canal, per el dia de la marató.
A part d'aquests, hi ha Florencia 8novembre), Amsterdam (Abril), Viena, Praga (maig) que també deuen ser ciutats interesants.
I sobre tot, si algun cop t'interesa una per principi de octubre, la que per mi és la marató més maca que he fet mai: la del LLAC NESS, a Escocia, una pasada.
Bé, no se si t'he posat més dubtes, o t'he donat alguna solució.

Trapatroles dijo...

Molta sort a Donostia, una de les millors maratons qie coneixc.
Salutacions

lluis dijo...

moltes gracies xevi!!!! de fet no es per mi, pero hem van demanar consell per fer un regal i de seguida vaig pensar amb tu, per el teu curriculum!!!! jo he entrat per fer Sables aquest any que be. Potser ens veurem a la CBXR10,la vaig fer l' any passat i hem va agradar moltissim, en Xavi es una passada!!!!
moltissimes gracies de nou xevi!!!!

Lo Búfal dijo...

Ostres!! Quina mala llet.
Aquest cop ho aconseguiràs segur. Quins entrenaments tant bons.
Finalment jo també hi seré així que et miraré de reull a vore el ritme que portes ja que tinc objectius molt semblants.
Areveure!