martes, 30 de octubre de 2007

VENICE MARATON: BELLISSIMA

Els 4 corredors del club, a la terrassa del hotel amb les medalles de la Marató

Ja torno a ser aquí, i si, vaig correr, total després del entrenament de dissabte a Venecia (30') tenia la mateixa molestia petita que corrent, doncs vinga, endavant. Aqui va la cronica: el viatge fantàstic, i molt ben aprofitat, vam arribar divendres a les 19h. a Venecia, i vaporetto (com sardines enllaunades vins al hotel). La primera impresió, terrorifica, un carrer fosc, petit, amb sortida directa a un canal, i un parell de rates. La façana, com casi tot Venecia, feta caldo, truquem el timbre i ens diuen que en 20' venen ( venien d'un altra hotel a obrir), i un cop a dins, tot fantastic, tot el pis hotel, amb 5 habitacions, totes noves i amb dutxes per nosaltres sols. Al matí ens venien a fer l'esmorçar i les habitacions i la resta del dia eram tots sols, FANTASTIC. Anem a sopar a un burger king-pizzeria, i a veure Sant Marco (amb una mica d'aigua per la marea alta) on mengem un gelat (per cert, més barats que a Girona, 1,50 e, i amb musica).

Dissabte al matí turisme per Venecia, després de sortir a rodar 30' am b en Jacky i en Xevi Vazquez, un triatleta de Girona (en Jacky amb molesties a la cama, fins que decideix anar a un ritme ràpid i se li va tot el mal), dinar a un restaurant prop de la estació, i anem a buscar els dorsals al parcde Sant Giuliano, prop de Mestre, un parc per on el dia següent farem 3-4kms., i que és un paradis per l'esport. Junt amb en Jacky, la seva filla Silvia, la Nadeia i jo, fem unes partides al futbolin que han instalat i una mica de Badminton, per escalfar motors.

Diumenge al matí, vaporetto a les 6h. per anar a Tronchetto a agafar els busos cap a la sortida a Stra, a on ens dirigim com sardines (el punt més negatiu de la marató,el trasllat amb l'autobus).

A Stra anem a fer un café i ens trovem amb el grup de corredors.cat, i comemça la festa.

La marató en si, realment Bellissima, seguin el riu Trento, ambmolts de poblets, bandes de música i molta gent animant, una verdadera sorpresa. Surto amb en Jacky, fins al 8, on li comença a apretar la cama i s'en va....endavant. Durant el recorregut vaig anar amb la camara de video (em sortirà aproximadament una peli de 20 minuts), inclus al pont se Sant Giuliano, corro uns metres amb un camara de Televisió, i ens gravem mutuament.

Del km.33 al 37, es corre el pont que uneix la peninsula d'Italia amb l'illa de Venecia, i just al entrar un pont que t'hi cagues... camino la pujada i la baixada, i torno a engegar, ja fins al final, i quin final, maravellos. Pases la zona del port, i et troves el primer pont, amb la indicació de 14 ponts per el final (estaven marcats en sentit decreixent fins al final). Als ponts havien instalat el dia avans unes rampes de fusta per pujar i baixar, a partir d'aqui, anar filmant tots els ponts, i pasant gent, en un paseig de 2 metres al costat del mar. Al km.40 pasem un pont que monten al
Gran Canal, expresament per la Marató, per arribar a Sant Marco. Aquest ultim kilometre i mig, és apoteosic, ple de gent animant i donant anim per els ultims 8 ponts, que es pasen volant, encaro l'ultim pont, camaraen mà i filmant tot l'ambient, i a l'esquerra veig la Monica, la dona d'en Salvador, fent una foto, vaig cap allà a saludar a la familia i acompanyants, 50 metres més i el final, amb la pell de gallina per l'emoció. Per la tarda, mestrés en Jacky, en Salvador i l'Emili descansan, anem a passejar tota la resta del grup per Venecia. Més tard, agafem 2 gondoles i fem un passeig per els canals de 1/2 hora, per canalets foscos i un tall per el Gran Canal. Anem a sopar a la zona del pont de Rialto, just al costat del Canal, i de tornada, tot caminant, un altra gelat per pair. Dilluns al matí, després d'esmorçar, agafem el vaporetto cap a l'illa de Murano, on veiem una demostració de com fan el vidre,i després de dinar a prop de la estació, cap al aeroport a agafar el vol.

En resum, un viatge fantastic, om us puc asegurar que vam riure molt i ens ho vam pasar de conya, i una marató recomaneble, amb l'unic problema de la logistica de despláçaments per recollides de dorsals i arribar a la sortida. Els resultats del comando Girona van ser: Jacky 3h10', Xevi 3h 27', Salvador Riera 3h36' i Emili Vila 4h10'

A la foto de sobre, tot el grup sopant al costat del gran Canal: Jacky, Tanem, Emili, Montse, Monica, Salvador, els avis, Silvia, Nadeia i Xevi.

A la foto de sota, a 50 metres de l'arribada, camara de vido en mà, anant a saludar a la afició