martes, 6 de junio de 2023

TRIATLÓ ARGELES SUR MER


La veritat és que feia molt que no corria a França, un destí, el de la zona al voltant de Perpinyà, que fa anys havia anat sovint a córrer curses, marxes, maratons, triatlons. I és que de fet, des de Girona, ho tenim molt més a prop que anar a l'àrea de Barcelona, i de bon arribar.
Fa unes setmanes vaig mirar si encara es feia el Triatló de Argeles, el qual ja havia disputat en 2 ocasions anys enrere, i si, vaig veure que encara es feia, i aquest any en dilluns, dia festiu a França. Dit i fet, ja tenia en ment anar-hi. 
El dia abans, un company de Girona, en veure el llistat, em diu que em passa a recollir per anar plegats, millor no es podia plantejar el dilluns.
Tot i els problemes que es van trobar els organitzador, el Club Triathlon Catalan, quan a 2 setmanes els hi va denegar el tancament de la carretera per on es feia el circuit de ciclisme, van tirar endavant el Triatló.
Al menú un distància olímpica sense drafting, al que em vaig apuntar, però també hi havia un spint, un super sprint i un triatló per mainada.
1.500 metres de natacio fent 2 voltes, en una mar completament serena, a continuació 38,5km de bici, amb un tram de 1,5km per arribar al circuit que es feia a la carretera entre Argeles i Colliure, al que donàvem 4 voltes. Com he dit, circuit obert al trànsit al denegar-se a última hora el permís concedit amb antelació. Finalment 10k de cursa a peu en 2 voltes al passeig de Argeles.
Destacar per un costat la feina dels organitzadors per tirar endavant la prova, amb molts voluntaris al circuit de ciclisme, per tal d'evitar ensurts. També als voluntaris, sempre amb un somriure i animant a tots els participants.
Per altre part, destacar al guanyador, ni més ni menys que el sots campió de l'última edició de l'Ironman de Hawaii, el francès Sam Laidlow, antic integrant del club organitzador, i que va guanyar, com es diu, sense despentinar-se.
Per últim un consell...... comproveu bé abans d'un triatló que les rodes no estiguin frenades, no feu el que em va passar, que ho vaig fer després i la posterior anava una mica frenada. Més esforç per pedalar.
Tot i així, molt content de com va anar tot el triatló!!
En principi, si no hi ha cap sorpresa, la propera parada serà la Marató de Reikjavik el proper 19 d'agost.






 

No hay comentarios: