lunes, 25 de abril de 2016

Marxa del Baix Fluvià- Sant Pere Pescador

 Amb els companys del club Atletisme Girona desplaçats a Sant Pere Pescador
Entre les moltes curses i marxes que hi havia ahir diumenge a Girona i provincia, va tocar desplaçar-nos a la bonica localitat de Sant Pere Pescador. El motiu a més de fer la seva marxa, era anar a dinar amb alguns dels amics del club a la casa rural d'un antic company de curses, en Miquel, que te en aquesta població ( Mas del Joncar).
La marxa era el tercer cop que la feia, amb sortida i arribada a la pineda, tenia un bonic recorregut de 14kms, planers, pels pobles que envoltes Sant Pere (Armentera, Vilacolum i altres poblets encantadors). Una bona part dels kms eren per camins molt agradables, amb algun tram d'asfalt per conectar els diferents camins. A un ritme tranquil, tot esperant la Marató d'Empúries d'aquest proper diumenge, vaig anar sumant els kilòmetres de la marxa amb en Toni i la Montse. Un cop finalitzat el recorregut, un parell de kilòmetres més suaus per tornar a la normalitat, abans d'assaborir el gran esmorzar que ens va preparar la organització: Butifarra, palpis, costella, all i oli, pa, vi, cocacola... més no podiem demanar.
I per finalitzar, un bon dinar relaxadament amb els amics per disfrutar del diumenge. Ara toca pensar en diumenge, amb la celebració de la Marató d'Empúries- l'Escala, que arriba a la seva 14a edició, de les que he tingut la sort d'estar en totes. A més soposarà la número 91... Amb moltes ganes
Bona setmana a totes i tots.. Salut i kms
 Amb el Fluvià al fons
Moment que vaig atrapar els caminaires del club, en Xicu, l'Elena i en Johan

domingo, 17 de abril de 2016

Curses Ciutat de Girona




Amb amics dels Club Atletisme Girona
Avui Girona ha tornat a vestir els seus carrers de corredors disposats a viure la satisfacció de córrer pels seus carrers. Aquest matí tocava la 22a edició de la mitja  Marató, la 20a de les curses populars, així com les curses infantils. 
Un gran ambient, sobretot a les curses dels menuts i les 2 curses populars, la de 5 i la de 10kms, que dimecres tancaven inscripcions a l'arribar al màxim de participants previstos. En quant a la mitja marató, segueix estancada amb el pas dels anys, cosa que esperem poder remediar en properes edicions. 
Aquest cop, a l'igual que l'any passat, tocava fer de llebre, ajudant a altres corredors a aconseguir els seus objectius, en aquest cas, acabar els 10kms en 60', o millor dit, a ser possible, uns pocs segons abans d'aquesta franja horaria. 
Molta calor a la sortida, tot i que a primera hora els nubols feien preveure un dia ideal per córrer, amb inici de les curses infantils a partir de les 9h. Amb una mica de retràs es donava la sortida a les curses dels adults, una sortida conjunta per les 3 distàncies, però molt amplia, tota la carretera Barcelona, fet que evitava moltes aglomeracions. 
Així, kilòmetre a kilòmetre, practicament mantenint contstant els 6 minuts per kilòmetres, han anat passant aquests, donant ànims a aquells que lluitaven per aquesta marca final. Una feina recompensada per haver arribat amb un grupet, més o menys cohesionat, segons abans d'arribar a l'hora de cursa. Els que més malament ho han passat han estat els corredors dels 21,1kms, els que han patit més la forta calor del cap de setmana. 
A tot aixó, només queden 2 setmanes per una nova marató, la d'Empúries, a la que ja espero amb ganes, doncs he pogut córrer totes les edicions, i ja sabeu que és la que em te el cor robat. Solitària, amb poca gent als 42,2kms, però entranyable i amb un entorn fantàstic... però serà la historia que espera en dos setmanes..
Bona setmana a totes i tots.. Salut i kms
 Amb les Girunneres...














domingo, 10 de abril de 2016

19 Cursa Esports Parra

 Amb el globus de 55'
Aquest matí ha tocat córrer a casa, a la nostra ciutat, la 19 edició de la Cursa de Esports Parra, els 10km de Girona, antigament anomenats Ciutat de Girona (abans que la denominació passes a les curses ciutat de Girona que precisament es celebren la propera setmana). Per segón any s'ha fet coincidir amb una cursa de 5kms, donant així la possibilitat de córrer a més gent. 
I com a gran novetat, la unió d'aquesta veterana cursa amb una altra que portava 2 edicions, la Cursa de La Salle, fet que ha portat a una forta implicació per parts dels alumnes del col·legi. Matí amb una temperatura ideal per córrer, amb sol però sense una calor excessiva. Primer com cada any ha sigut el torn dels més petits, a les curses infantils, per a continuació, a les 9h30' donar-se la sortida de la prova de 5kms. A les 10h15' tocava la porva gran del matí, els 10kms. 
En aquesta edició em tocava fer de llebre de 55', portant el respectiu globus, i realment he complert amb el que havia de fer. Anant a un ritme el més constant possible, el temps final ha estat 54'57", arribant amb un grupet que han aconseguit voltar aquesta proposta dels 55', cosa que et reconforta per la feina feta per ajudar als altres corredors. Finalment ha tocat donar copes als guanyadors tant de la general com als de les categories, pujant molts amics i amiges al podi per recollir els seus respectius premis. 
Propera parada... la setmana que ve, amb la celebració de la mitja marató de Girona, els 10kms i els 5kms, i de nou tocarà fer de llebre, aquest cop, i repetint com al 2015, per ajudar als corredors a baixar dels 60', en aquest cas.
Mentrestant, segueixen endevant els entrenaments de cares al Mig Ironman de Calella, el proper 22 de maig, amb el repte solidari del TRI4RETT en favor de l'Associació Catalana de la Síndrome de Rett  Recordeu que hi ha 113 samarretes solidàries a 10 euros, una per cada una dels 113kms del Triatló. Diumenge que ve coincidint amb les curses de Girona, les portaré a sobre.
Bona setmana a totes i tots... Salut i kms



lunes, 28 de marzo de 2016

TRI4RETT i Bellcaire...


 La samarreta del repte solidari TRI4RETT
Un dels objectius importants per aquest 2016, coincidint amb el meu 50 aniversari, és tornar a fer un Triatló de la marca Ironman. L'últim Ironman complet va ser fa 10 anys, i en distància Half, a part del realitzat a Empuriabrava fa 2 anys, fa ser el 2007 a Suïssa. Uns quants triatlons marca Ironman a les cames (6 en distància sencera i 2 en mitja), sempre lluny de casa, han fet que m'hagi decidir a córrer a Calella, ara que tenim aquesta franquicia instal·lada a poc kilómetres de casa. A més tenia en ment un tema solidari amb l'Associació Catalana de la Síndrome de Rett, fent que hagi acabat unint la prova esportiva amb un tema solidari.
1,9kms de natació, 90 kms de bici, i 21,1kms de cursa a peu... 113 kms en total, i 113 samarretes solidàries a 10 euros cada una. El benefici total de les samarretes, descopmtat el seu import, anirà a parar a l'associació. I entre tots els que compreu la samarreta, hi haurà un sorteig final el mateix dia de la prova, el proper 22 de maig. Després de mesos sense tocar practicament la bicicleta, el segment més fluix, ja he entrat en la fase de motivació necessària per preparar bé la cita triatlética.. Us aniré informant.
I aquest dilluns de Pascua a tocat córrer en una marxa clàssica, la de Bellcaire. Dos recorreguts possibles, 11km i 17kms, per la serra del Montgrí. Un circuit sense descans, amb 5kms inicials de pujada per una pista que permetia córrer, i a partir d'aquí, uns kms força complicats amb més pujades, baixades, però sempre per petits camins plens de pedres, que ha fet que durant molta estona, per evitar caigudes, la forma d'avançar fos caminant i vigilant on possavem els peus. Tot aixó ho ha compensat les grans vistes que ens oferia el recorregut. Un camí compartit amb en Toni Bautista i en Met Roca.
Per finalitzar, el més típic d'aquesta marxa... la sardinada final que ens ofereixen els organitzadors, acompanyades per bunyols, cava, pastís i ratafia que portaven alguns dels companys i amics... Un bon matí amb un gran final.
Bona setmana a totes i tots.. Salut i kms




lunes, 21 de marzo de 2016

1a Cursa Blau Ter - 20 aniversari Marrecs de Salt

Coincidint amb el 20 aniversari de la colla castellera Marrecs de Salt, s'ha disputat aquest cap de setmana la 1a Cursa Blau Ter, amb 2 recorreguts, un de 5kms i un altre de 9,4kms. Amb un circuits ja tipics de les curses que es fan a Salt, amb molts trams compartits entre totes les marxes i curses per el màgnific entorn de les Deveses de Salt i la via verda, a les 10h, després de la cursa infantil, es donava la sortida. 
Molt bon ambient i un recorregut practicament al 100% per terra, i amb poques basses tenint en comtpa les plujes caigudes els darrers dies. Molts amics i companys, amb participació de companys del Club Atletisme Girona i de les Girunneres, la cursa ha servir per provar les sensacions després de la Marató de Barcelona, i per començar a preparar la propera, Empúries, el proper 1 de maig, i com no un dels grans objectius de la temporada, l'Ironman 70.3 de Calella el proper 22 de maig, amb el projecte Tri4Rett. Aquesta setmana ho recordaré, es tracte de vendre 113 samarretes solidàries (10 euros), el benefici de les quals anirà a l'Associació Catalana per la Síndrome de Rett. 113 samarretes que corresponen als 113 kms totals del triatló, amb un sorteig final entre tothom que participi..
Bona setmana a totes i tots, Salut i kms









martes, 15 de marzo de 2016

Cap de setmana intens: Sant Gregori i Marató de Barcelona

 Amb les Girunneres a la Marxa Solidària de Sant Gregori.
El cap de setmana passat ha estat intens en tots els sentits. Estava marcat al calendari amb la celebració de la Marató de Barcelona, en la que era la meva 17a participació en aquesta prova, i representava la Marató número 90.
Però a última hora apareixia una nova prova que es celebrava el dissabte. Una marxa solidària per recollir aliments a Sant Gregori, organitzada pels alumnes de 4 de ESO dels Maristes. Entre els alumnes el fill d'una de les noies del grup de les Girunneres, la Lennys. Algunes de les noies hi anaven, i al ser una marxa solidària m'afegia també al grup. 7,3kms que servien per començar la setmana i "escalfar" les cames per diumenge. Per no escalfar-me gaire, la marxa la feia corrent amb les Girunneres. Una bona matinal per una bona causa, abans d'enfilar després de dinar cap a Barcelona. Recollida de dorsals i visita a la Expo Sports d'una marató que ha pujat molt en quantitat de participants i també en la seva organització.
Més de 20.000 inscrits, ficticis, tot s'ha de dir, doncs les últimes setmanes, per tal de superar aquesta xifra i ser la primera marató a l'estat en aconseguir-ho, s'han regalar dorsals per tots costats.
El dia de la marató es presentava amb bones condicions per córrer, sol i calor sense ser excesiva, i moltíssima gent animant durant el recorregut. La meva idea era mirar de estar entre les 3h50' i les 4hores, intentant agafar el meu ritme, i fer que fos el més constant possible. Fotos de rigor amb els amics i companys que anava trobant abans de la sortida...i a córrer. 
Realment, un cop revisat el rellotge al final, els parcials de cada tram de 10kms han estat molt i molt consants, amb 53 minuts amb segons els 3 primers parcials. Només del 30 al 40 el parcial s'ha elevat fins als 58', tant a causa del cansament acumulat com també una mica per la feina del cap, calculant el ritme tranquil al que podia anar per aconseguir l'objectiu. 
Així han anat passant els kms, fins la pujada final a tot el Paral·lel, una mica més de 2kms abans d'entrar a l'Avinguda Maria Cristina per creuar la línia de meta. Mirant endavant es pot divisar el veritable desnivell d'aquest carrer, al veure una llarga filera de caps que corren cap amunt. 
Últims 200 metres cap a la gloria, la de creuar la línia de meta i saber que un cop més, has aconseguit superar la mítica distància, i la satisfacció d'haver fet bé la feina. Un temps final de 3h54' (aquest cop, tot i la importància que té aquesta marató, la tecnologia del xip ha fallat i tot i sortir en la segona sortida, no me l'ha detectat i m'han afegit el desfase de 4minuts de la primera sortida), i sobretot, la satisfacció d'una marató més, la que fa 90. 
Molts moments entranyables al llarg de la marató, amb molts grups portant nens amb malalties, empesos per valents maratonians que s'anaven rellevant, però aquesta serà la Marató d'en Zenon, el company de Corredors.cat al que fa 2 anys van detecter la ELA, i que estava passat el km 18 donant-nos el seu soport, amb el seu somriure, el que esperem que aquesta malaltia no li tregui mai. Una forta abraçaca i un petó, com van fer molts dels seus amics, i que ens emplenava d'energia per seguir endavant. 
Ara toca pensar ja en la propera, la gironina, la que em te el cor robat, Empúries, el proper 1 de maig, 3 setmanes abans del projecte Tri4Rett coincidint amb l'Ironman 70.3 de Calella, del que us informaré la propera setmana.
Bona setmana a totes i tots..,. Salut i kms












lunes, 7 de marzo de 2016

5a Cursa Les Vetes - Salt

 Disfrutant del camí amb la Nadeia
Dissabte es va disputar a Salt la 5a edició de la Cursa Les Vetes, un esdeveniment solidari amb la fundació Les Vetes Salt que s'organitza en aquesta població. Dues possibilitats de recorregut, 5 ó 10kms segons les ganes de cada corredor o caminador. Tot i estar apuntat a la prova llarga, a lúltim moment, i com la Nadeia feia la de 5, vaig camviar de distància i la vam fer junts. 
Prop de 200 participants en un matí agradable de temperatura, i per uns circuits que van per una zona molt coneguda, i per on passen unes quantes de les curses organitzades a Salt, les seves Deveses. De fet, quan entrenes per aquesta zona és normal veure fletxes pintades i gastades pel pas dels temps de diverses d'aquestes curses. I només faltes 2 setmanes per una cursa nova, la del 20 aniversari dels Marrecs de Salt, amb sortida al mateix lloc que la disputada aquest cap de setmana, i amb 2 circuits de 5 i 10kms.. Seràn els mateixos?
Bon ambient a la sortida i cursa tranquila al ritme de la Nadeia. En finalitzar, una bossa amb diferents obsequis i un entrepà per recuperar les forces, i a pensar en aquest proper diumenge, amb una cita important, la Marató de Barcelona, que si tot va bé serà la número 90....
Bona setmana a totes i tots.. Salut i kms

Amb el Dream Team: en Tià, l'Elena, en Johan, en Manel, en Xicu, en Botifoll i en Seguí